Malovací pěna

Připravovat se na lekce Šikulků mě baví. Kdy jindy bych si totiž mohla vyzkoušet tolik výtvarných technik, které jsou originální a neotřelé. Razím zásadu, že vybarvovat omalovánky si mohou děti samy doma, protože zažít něco nového, na co není čas ani ve školce, ani doma, má pro předškoláky prostě smysl. Pochopila jsem to v situaci, kdy se k jakémukoliv tvoření přidá slovo "domácí". Stejně tak, jako buchty od babičky, tak i výroba vlastních barev má prostě duši. Už jen samotný fakt, že mám doma suroviny k tomu, abych si mohla uhňoucat vlastní modelínu, mě naplňuje vzrušením (a zároveň i úlevou, že pro ni nemusím  hned letět do nejbližšího hračkářství.) 

K malování vám poslouží úplně obyčejné věci, které najdete převážně v kuchyni. Třeba taková sůl ve vodové barvě po sobě zanechá ohraničené fleky, a když ji nasypete na linii z lepidla, vytvoří perfektní ledový efekt. Stejnou službu vám poskytne i dětská krupička. Když se ale potřebujete s barvami dostat trochu do prostoru, je dobré sáhnout po kypřícím prášku nebo rovnou vytáhnout tátovi z koupelny pěnu na holení. Jednu takovou doma mám, i když ji můj muž vůbec nepoužívá. Je to prostě dokonalá hmota, která do sebe dokáže vcucnout barvu (potravinářskou či temperu) a díky své mazlavosti (nebo mazanosti?) vytvořit vzory, za které by se nestyděl ani hlavní architekt vesmíru.

Pro odpolední hodinu jsem tedy vybrala techniku PUFFY PAINT, která s pěnou na holení přímo počítá. S přidáním tekutého lepidla a trošky mouky (kukuřičného škrobu) vytvoří nafouknutou mazlavou hmotu, do které pak už stačí jen přidat různé odstíny barev (ideálně barvy duhy).  Je jasné, že jsem si tuhle taškařici musela nejdříve sama otestovat a přišla jsem na to, že štětce můžu nechat klidně v šuplíku.. Díky uzavíratelným sáčkům s ustřiženým hrotem šla barevná pěna pěkně přímo na papírovou plochu, kterou stačilo pak už jen rozmazat prstem. Na začátku hodiny si děti samy připravily další odstíny barev, abychom dostáli slovu "domácí".

Náš první úkol byly "Lentilky", tedy barvené puntíky, díky kterým se děti mohly seznámit s touto novou technikou. Sice jsme neměli úplně 100% tvary koleček, zato byly puntíky pěkně barevné. Druhou výzvou byly "Pouťové balonky" všech možných velikostí, které pomocí obyčejné tužky přistály na další čtvrtce. Vymalovat zvolený tvar bylo celkem snadné, ovšem odkládání sáčků po stole začalo dělat trochu neplechu - nepomohl ani tác, ani mističky - pořád nám něco někde ucintávalo. I když jsem dala dětem stěrku, aby si s ní stlačily barvu v pytlíku do jednoho růžku, úspěch jsem měla mizerný. Zřejmě to pramení z faktu, že já už jsem dort kornoutem na krém zdobila, kdežto ony ne .o) No. tak asi tak. Poté nás čekala Zmrzlina, a to jak ta malovaná, tak ta z mrazáku. Děti si samozřejmě nevybíraly barvu  papírových kopečků jen tak ledajakou, ale přímo konkrétní - šmoulí, citronovou nebo jahodovou. No a úplně nakonec, když už bylo naše Puffy paintování úplně všude, jsme se vrhli na Ovoce. To i všechny další výtvory musí mít povinnou odstávku, než se z hmoty vypaří co má, aby zůstala gumová vzpomínka na naši "nafoukanou hodinu".

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *