Sladké koule

Sladká tečka na konec? Ano! Je to takové příjemné zakončení čehokoliv, třeba našeho kroužku vaření. Sladké prý pomáhá vytvářet pocit uspokojení, což holčičky z Kuchařinky na závěr určitě měly! A naše sladké koule byly jakousi oslavou našeho kulinářského snažení, jakýmsi pomylsným zakončením, kdy se nám zvýšila hladina cukru v krvi nejméně o 100%, ale zcela jistě se i zaktivoval pocit, že jsme se vydatně odměnily a máme prostě začátkem června štěstí, že už byly k sehnání meruňky. Dalo by se říci, že děti odcházely nabušené dostatečným množstvím energie a hladem rozhodně netrpěly. Možná se jim ulevilo, že už po nich nikdo nebude chtít, aby vzaly vařečku do ruky. Ostatně prázdniny klepou na dveře a jídlo vaří maminka :o))

Závěrečná hodina by měla prověřit, zda dětem zůstalo v hlavě alespoň něco málo z toho, co se při vaření naučily, a nebo zda si chodily ke mně jen odpracovat vlastní svačinu. V každém případě už bylo načase, aby se ukázalo, zda bude i nadále vaření jejich alfou a omegou nebo zda se k němu obrátí zády, což poslední recept jasně ukázal. Správný absolvent Kuchařinky, by měl mít zafixovaný jednoduchý seznam činností, které jsou prostě u vaření fajn (jako třeba opravdu si umýt ruce, neolizovat lžíce, číst recept ještě než se pustí do vaření, nezapomenout vynulovat si váhu a udržet si čistou pracovní  plochu). Snažila jsem se co mi síly stačily, připadala jsem si jako flašinet a přesto má slova odplouvala kamsi do neznáma. Nabila jsem dojmu, že by bylo nejspíš řešením, kdyby měla každá adeptka po svém boku naklonovanou jednu Ivču, protože vysvětlovat jednu věc 4x přišlo dětem vcelku normální. Zřejmě začínám fakt stárnout :o))

Ale vraťme se ke sladkým koulím alias tvarohovým meruňkovým knedlíkům. Abych uvedla děti do knedlíkové problematiky, pustila jsem jim krátké instruktážní video o druzích knedlíků a přidala jako bonus ještě jedno s jahodovou náplní, aby měly představu, co je čeká. Pro další výukový blok jsem zvolila slané těsto z výtvarky, na kterém jsem demonstrovala postup při rozdělování a zpracování těsta, které si děti cvičně vyzkoušely, aby pak neměly s tím tvarohovým takovou patálii, což se ve finále stejně přihodilo. Pracovali jsme ve dvojicích a společně tak připravily suché a tekuté suroviny pro těsto, ale i ingredience k servírování, jako nastrouhání tvarohu a rozehřátí másla.

Samotná práce s těstem byla jedna velká patlačka podsypaná vrstvy mouky. Meruňky jako kdyby se všechny dohodly, že se prostě nechtějí nechat obalit a polezou z těsta za každou cenu. Až na jeden vzácný případ jsem byla k ruce všem těm rozdováděným knedlíkům a sotva stíhala postavit hrnce s vodou na sporák. Vkládání koulí do horké vody i jejich lovení pomocí děrované lžíce prošlo na výbornou a nám zbyla poslední čtvrt hodina na to, abychom si naposledy prostřeli stůl a naservírovali si vlastnoručně uvařené sladké koule. Největším lákadlem nebyl ani tak cukr na posypání, jako šlehačka ve spreji, která vytvořila obrovskou bílou čepici hodnou k olízání. Stolovací návyky vzaly za své v okamžiku, kdy se holky pustily do jídla a kdybychom měli nezvaného hosta, určitě by se z těch ocintků dosyta najedl také. A tím skončilo pro Kuchařinku  kulinářské putování ve školním roce 2024/2025.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *