Kytičkování

Malovajda s Tvořílkem to mají jednoduché, když všude kolem sebe vidí jen samé rozkvetlé jaro, a tak udělali kytičkovací kroužky. Děti s Malovajdou začaly neviditelnou voskovkou malovat svou květinovou louku, na které rozkvétaly tulipány, pampelišky, macešky a narcisky. Aby ale louka ožila, musely použit vodové barvičky, které v kontrastu s bílou voskovkou udělaly to správné kouzlo. Když zasychaly výkresy u topení, pustili jsme se do dalšího jarního čarování a pomocí kolečka papíru a svého vlastního ukazováčku si vytvořili kvítek. Jelikož to byl záhadný kvítek plný tajemství, vložily do něj děti své vlastní ornamenty a pak jeden okvětní lístek za druhým složily do středu. Malovajda jim ukázala, co se stane, když položí celý papírový květ do tácku s vodou, a děti se nemohly dočkat, až to ukáží svým maminkách. Než ale přišly, zazpívaly jsme si jarní písničku a přitom sbírali kytičky (děti) do lučního hada. Na stole měla Malovajda připravené ještě jedno překvapení. Bramborová tiskátka ve tvaru narcisů a tulipánů. Děti si  prstíky natřely bramboru akrylovou barvou a otiskly na vizitku dveřní. Na jedné straně červený tulipán hlásal, že do pokoje nikdo nesmí, zatímco rozvitý narcis se středem z malých papírových muffinů zval dál. Na konci hodiny si odnášely maminky plnou náruč výkresů, protože deštníky z minula už zaschly.

Tvořílkova hodina se nesla ve stejném  duchu, ale s jiným materiálem. Kamarády dětem dělaly plastové kelímky, brčka, víčka od lahví a tavná pistole. Mít na stěně svůj vlastní jarní obrázek je výzva, a tak si děti mohly z rozstřiženého kelímku udělat vázičku, kterou si ozdobily krepovým papírem. Pak už stačilo jen vybrat si svou barvu pet víček na kytičky a rozpůlit brčko na dvě části. Zatímco si děti kytičkovaly, udělal Tvořílek na pás papíru svou jarní louku a použil z předešlé hodiny bramborová tiskátka. Pak už přicházel jeden nápad za druhým. Pomocí akrylových barev a ušní tyčinky vytvořil šeřík, modřence, fialky. Ze středních papírových košíčků na muffiny vystřihl květy narcisů a obarvil je. Trávu vytvořil ze zubatého krepového papíru a dolepil růžičku z papírové spirály. Toho se děti chytly a každý si vybral svou další činnost. Kytičku z krepové harmoniky si odnášela na dlouhém brčku i jedna spokojená malá tvořilka.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *